Για το τεύχος του Οκτωβρίου του σημαντικότερου, ίσως, ελληνικού περιοδικού αρχιτεκτονικής Ελληνικές Κατασκευές επιλέχθηκε να δημοσιευτεί το έργο της ACRM Κατοικία στην Εκάλη. Διαβάστε το άρθρο:

“Ως βάση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, αποτέλεσε η αξιοποίηση του ήδη κατάφυτου οικοπέδου. Ο όγκος της κατοικίας διατάχθηκε στην νότια και ανατολική πλευρά του σε διάταξη Γ αφήνοντας τα δένδρα άθικτα και ταυτόχρονα δημιουργώντας συνθήκες φυσικού φωτισμού με δραματική ένταση στην κατοικία και την αυλή, καθώς οι ακτίνες του ήλιου διαπερνούν τις φυλλωσιές των δένδρων.

01-2

 

Στο κέντρο του οικοπέδου χωροθετείται η πισίνα ως οπτική συνέχεια των εσωτερικών χώρων και φυσική συνέχεια του κήπου. Ανάμεσα στην πισίνα και το κτίριο και κάτω από την σκιά των πεύκων διαμορφώνεται σκηνογραφικά η πορεία προς την είσοδο της κατοικίας. Η γραμμική αυτή κίνηση πάνω στην μαρμάρινη δαπεδόστρωση διαχωρίζεται από το υδάτινο στοιχείο από ένα επίσης γραμμικό γλυπτό από beton που λειτουργεί ως φίλτρο. Από την άλλη πλευρά το φίλτρο προς το καθιστικό της κατοικίας γίνεται ένα παιχνίδι κενού και πλήρους ως αντικατοπτρισμός του γλυπτού από beton. Κορύφωση της “πορείας” αποτελεί η είσοδος στην κατοικία, όπου δύο μεγάλα γυάλινα ανοίγματα στο μαρμάρινο δάπεδο επιτρέπουν τη θέα προς το χώρο της έκθεσης του υπογείου, όπου δεσπόζει ένα συλλεκτικό Fiat του 1907. Στο εσωτερικό της κατοικίας ακολουθείται η ίδια στρατηγική οργάνωσης του χώρου. Οι χώροι του ισογείου διαμορφώνονται σε δύο επιμέρους επίπεδα διαχωρίζοντας τους καθημερινούς δημόσιους χώρους της κατοικίας από τους υπόλοιπους. Έτσι, η μεγάλη κουζίνα και το καθημερινό καθιστικό καταλαμβάνουν ολόκληρο το ένα σκέλος του Γ του κτιρίου, έχοντας από τη μια τον κήπο ως φυσική συνέχεια και από την άλλη την πισίνα ως οπτική συνέχεια. Στο άλλο σκέλος του Γ εντάσσεται το επίσημο καθιστικό ώστε να μπορεί να απομονωθεί από την υπόλοιπη κατοικία. Στο κέντρο των δύο σκελών και με μοναδική θέα στην υποβαθμισμένη υψομετρικά εσωτερική αυλή βρίσκεται η τραπεζαρία. Στον όροφο της κατοικίας οργανώνονται οι “ιδιωτικοί” χώροι διατεταγμένοι με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή απομόνωση. Στη σοφίτα, κάτω από την εμφανή ξύλινη στέγη δημιουργείται ένα μοναδικό ησυχαστήριο, σχεδόν σε επαφή με τις φυλλωσιές των δένδρων και με μοναδική θέα ολόκληρης της Αθήνας, μέχρι τη θάλασσα.

02-2

 Τα υλικά που συνθέτουν την κατοικία χαρακτηρίζονται για τη φυσικότητα, τη λιτότητα, τη σαφήνεια και τη σύγχρονη αισθητική τους και επιλέχθηκαν με σκοπό να εντείνουν τη σκηνογραφική διάθεση του σχεδιασμού. Ξύλινο δάπεδο για να προσδώσει ζεστασιά στους εσωτερικούς χώρους, μάρμαρο και beton στη διαμόρφωση της πορείας της εισόδου για να τονιστεί η σημασία της.

03-2

 

Στο κτίριο ενσωματώθηκαν όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για τη μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα ιδανικό στη διαβίωση μικροκλίμα.”

Ελληνικές Κατασκευές, Οκτώβριος 2013, τεύχος 131

Δείτε περισσότερα για το έργο >

Έργο: Κατοικία στην Εκάλη

Έτος Κατασκευής: 2010

Αρχιτεκτονική Μελέτη: ACRM, Ήβη Διαμαντοπούλου, Γιώργος Παπάζογλου

Στατική Μελέτη: ACRM, Κ. Βασιλειάδης

Η/Μ Μελέτη: ACRM, Χρ. Φεσσάς

Δημοσιεύστε ένα σχόλιο

Το email δε θα δημοσιοποιηθεί.


*