ευέλικτα σχέδια
Ξένια Γεωργιάδου,HOUSE by LIFE&STYLE, Νοέμβριος 2011

Η φιλοσοφία της εταιρίας ACRM και του ιδρυτή της, του αρχιτέκτονα Λεωνίδα Διαμαντόπουλου, αναδεικνύεται μέσα από το δημιουργικό σχεδιασμό και την ποιότητα των κατασκευών που αναλαμβάνει.

Σύμφωνα με το σχεδιαστή και αρχιτέκτονα Dieter Rams, τον άνθρωπο που συνέβαλε στις επιτυχίες των εταιριών Braun και Vitsoe, το κα-λό σχέδιο πρέπει να υπακούει σε δέκα γενικές αρχές: Οφείλει να είναι επαναστατικό, να έχει διάρκεια, να αποφεύγει τις υπερβολές, να είναι κατανοητό στο ευρύ κοινό, προσεγμένο στη λεπτομέρεια, διακριτι -κό, αισθητικά άρτιο, χρήσιμο, «τίμιο» και φιλικό στο περιβάλλον. Η μεταλλική επιφάνεια “B^Wrap”, το τελευταίο project με την υπογραφή της σχεδιαστικής ομάδας της μελετητικής και κατασκευαστικής εταιρίας ΑCRM Α.Ε., ικανοποιεί τις επιταγές του διάσημου σχεδιαστή, ενώ ο ιδρυτής της εταιρίας και αρχιτέκτονας, Λεωνίδας Διαμαντόπουλος, δείχνει να ενστερνίζεται τις θέσεις του. «Δεν μου αρέσουν οι ανεφάρμοστες ιδέες, εκείνες που μένουν πάντα στο χαρτί λόγω κόστους ή χρόνου, αλλά και δεν συμφωνώ με συναδέλφους που αρκούνται στις ευκολίες τους προκειμένου να συνδυάσουν χαμηλή τιμή και αποτέλεσμα».

Το B^Wrap, που προτείνει η ΑCRM ως εναλλακτική λύση για την κάλυψη φθορών και κακοτεχνιών στα κτίρια, είναι μια “εξωτερική επιδερμίδα” που ανανεώνει την εικόνα τους με χαμηλό κόστος, εξασφαλίζει μόνωση και παρέχει στους ενοίκους τους την αίσθηση ιδιωτικότητας.

Με σπουδές αρχιτεκτονικής στη Φλωρεντία και περισσότερα από 30 χρόνια εμπειρίας, ο Λεωνίδας Διαμαντόπουλος γνωρίζει καλά τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει σε μια νέα κατασκευή ώστε να εξοικονομήσει χρόνο και χρήματα για τους πελάτες του, χωρίς συμβιβασμούς στο τελικό αποτέλεσμα, ενώ δηλώνει πως και οι ανακατασκευές παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον: “Ξεκινάς γνωρίζοντας πως πρέπει να σεβαστείς αρκετές παραδοχές, να αναγνωρίσεις το σκεπτικό του άλλου πίσω από την ύλη”.

Αυτό που προσπαθεί να μεταδώσει στους νέους αν-θρώπους με τους οποίους συνεργάζεται είναι πως σε αυτό το επάγγελμα οι ανάγκες των πελατών είναι σε απόλυτη προτεραιότητα. “Εκείνοι θα ζήσουν ή θα εργαστούν στο χώρο που μου αναθέτουν. Βρίσκομαι εκεί για να οργανώσω το δικό τους γούστο, να τους βοηθήσω να υλοποιήσουν το όνειρό τους, όχι για να επιβάλω τη δική μου αισθητική”. Στους επαγγελματικούς χώρους που σχεδιάζει – γραφεία, καταστήματα, μονάδες παραγωγής – φροντίζει ώστε οι γραμμές, τα χρώματα και η συνολική εικόνα των κτιρίων να ανταποκρίνεται στο βασικό ζητούμενο, να αισθάνονται δηλαδή οι πελάτες άνετα και οι εργαζό-μενοι δημιουργικοί και παραγωγικοί.

Σε αντίθεση με πολλούς αρχιτέκτονες, που κύριο μέλημά τους είναι η εξωτερική εικόνα ενός κτίσματος, εκείνος δίνει περισσότερο βάρος στην εσωτερική διαρρύθμιση. Αναφέρει πως κάθε χώρος είναι μοναδικός, όπως και οι ανάγκες των ανθρώπων που κατοικούν ή δημιουργούν σε αυτόν, και αν κάτι χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία της δουλειάς του αυτό είναι η έλλειψη άχρηστων χώρων και η ύπαρξη καλής ογκομετρίας. Θαυμάζει κατασκευές που είναι πιο κοντά στο περιβάλλον, που δεν “κραυγάζουν”, είναι από φυσικά υλικά και είναι διαχρονικά όμορφες. Όσο για τη βιοκλιματική αρχιτεκτονική, εύστοχα παρατηρεί πως τα τελευταία χρόνια πλασάρεται ως μόδα, ενώ στην πραγματικότητα ο βιοκλιματικός σχεδιασμός είναι από τα βασικά θέματα που πρέπει να λύσει ένας αρχιτέκτονας: Να μελετήσει τον προσανατολισμό, τα ανοίγματα, να μεριμνήσει για τις μονώσεις, να κάνει ό,τι είναι τεχνικά εφικτό ώστε το κτίριο να καταναλώνει τη λιγότερη δυνατή ενέργεια.

Υποστηρίζει πως όταν τα τετραγωνικά είναι λίγα και το budget χαμηλό, η πρόκληση είναι ακόμα μεγαλύτερη. “Πέρασαν οι εποχές των ελεύθερων budget”. Επιμένει πως υπάρχουν τρόποι για να μη θυσιάσεις την ποιότητα, αρκεί να γίνουν οι σωστοί συνδυασμοί. “Γι’ αυτό και επιμένω στη φιλοσοφία της ΑCRM, που δραστηριοποιείται και στη μελέτη και στην κατασκευή κτιρίων: Επιζητώ τα πράγματα από το σχεδιασμό στην εφαρμογή να γίνονται σωστά, χωρίς συμβιβασμούς”.

Comments are closed.